Faktooring ehk arvete ost - kuidas see toimib?
- Müü kaup või osuta teenus nii nagu tavapäraselt
- Esita tehtud tööde / osutatud teenuste eest oma kliendile arve(d)
- Faktooringuga võimalus arved kohe rahaks teha
Loe lähemalt, kuidas lepingut sõlmida ja arveid faktooringusse saata.
Täida päringu vorm.
Teeme teile saadud info põhjal esmase pakkumise. Vajadusel võtame ise ühendust ja küsime lisainfot või dokumente.
Lepingu sõlmimine.
Lepime tingimustes kokku ning sõlmime lepingu. Leping määrab üldise krediidilimiidi, mille alla võimalik lisada erinevaid kliente / maksjaid.
Esita arved.
Müü kaup või osuta teenus nii nagu ikka. Arve väljastamisel lisa viide faktooringule ja Columna OÜ pangaandmed. Saada arve kliendile ja samal ajal ka Columna’le.
Arvete kontroll.
Kontrollime arve õigsust ja kinnitame selle sobivuse maksjaga.
Makse kohe kontole.
Väljamakse teie kontole 1 tööpäeva jooksul, sageli mõne tunni möödudes. Makse summaks on alati arve summa miinus teenustasu.
Korduvad küsimused-vastused
Oleme koondanud siia kokku mõned levinumad küsimused ja vastused. Kui tekib siiski täiendavaid küsimusi, võtke meiega ühendust.
LEPINGU SÕLMIMINE
Kuidas lepingut sõlmida?
Lepingu sõlmimiseks võtke meiega ühendust, kas kodulehe vormi kaudu või helistage meile.
Sealt edasi:
- Selgitame koos välja teie ootused ja soovid, vastame küsimustele ning vajadusel küsime lisainfot/dokumente.
- Teeme teile pakkumise (maksimaalselt 1 tööpäeva jooksul), milles määratakse teie krediidilimiit ja teenustasu määr.
- Sobivuse korral sõlmime lepingu ja saate hakata koheselt arveid rahastama.
Kõik lepingud sõlmime digitaalselt. Seega kogu asjaajamise saab mugavalt distantsilt nii telefoni, e-posti või videokoosoleku teel tehtud.
Milliseid andmeid on lepingu sõlmimiseks vaja?
- Teie ettevõtte ja kontaktisiku andmed
- Ettevõtte pangakonto andmed maksete saamiseks
- Ettevõtte esindusõigusliku isiku kehtiva isikut tõendava dokumendi koopia (pildid)
- Olenevalt olukorrast võime küsida täiendavaid dokumente, kuid reeglina selleks vajadus puudub
Kui palju võtab aega lepingu vormistamine?
Lepingu sõlmimine toimub maksimaalselt 1 tööpäeva jooksul eeldusel, et kõik vajalikud andmed on meile saadetud ja korras. Reeglina saate sama päeva jooksul edukalt nii lepingu sõlmitud kui ka esimesed arved faktooringuga rahastatud. Meiega on asjaajamine lihtne!
Millised kohustused kaasnevad lepingu sõlmimisega?
Lepingu sõlmimine üksi ei kohusta teid millekski ega too endaga kaasa mingeid rahalisi kulutusi, vaid annab teile vajaduse korral võimaluse seatud krediidilimiidi piires arveid rahastada. Teenustasu rakendub üksnes juhul, kui ka teenust kasutate. Lepingu sõlmimine, hoidmine ja lõpetamine on alati tasuta.
Lepingul on juhatuse liikme käenduse nõue. Milleks see vajalik on?
Käendus on vajalik eelkõige üldise hoolsuse ja heatahtlikkuse tagamiseks ning võimalike pettuste vältimiseks. Lisaks kindlustab see mõlemale poolele ühised huvid olukordades, kui klient/maksja arve tasumisel probleemseks muutub.
Minu ettevõte on värskelt asutatud (tegevusaeg alla 1 aasta). Kas ma saan teenust kasutada?
Jah, üldjuhul ei ole see takistuseks. Siiski peaks ettevõttel olema tegevusajalugu vähemalt ühe kvartali jagu.
Minu ettevõttel on ajutine maksehäire ja/või maksuvõlg. Kas ma saan teenust kasutada?
Jah, saate küll, tavapäraselt ei ole see takistuseks. Arvete faktooring justnimelt aitabki lahendada ettevõtete likviidsusega seotud probleeme.
TEENUSTASU & MAKSED
Kui kiirelt minu arved rahastatakse?
- Kõik faktooringu maksed tehakse maksimaalselt 1 tööpäeva jooksul. Praktikas toimuvad maksed sageli mõne tunni jooksul.
- Kui saadad meile arve(d) tööpäeval enne kella 15:30, saad tõenäoliselt makse veel samal päeval kontole!
- Teeme makseid koguaeg, sama päeva jooksul ka mitu korda. Kui juhtub, et arveid lisandub, siis saad makse ikkagi samal päeval kätte.
Kui palju ma arvest raha kohe kätte saan?
Finantseerime alati 100% arve summast, millest on maha arvestatud teenustasu. Seega väljamakse summaks on alati arve summa miinus teenustasu. Niisama lihtne ongi.
Näide:
- Teil on arve summas 1000 €
- Meie teenustasu 2,00%
- Väljamakse teie kontole: 1000 – 20 = 980 €
Muud tasud puuduvad ja lõplik kulu kohe teada.
Millised on teie teenustasud?
Meie hinnastamine on alati selge ja läbipaistev. Kehtib ainult üks ja ühtne teenustasu, ei mingeid lisanduvaid lepingu- ega haldustasusid. Nii on lõplik finantseerimise kulu kohe ette teada.
Maksad üksnes lepingus kokkulepitud teenustasu (%) arvestatuna arve summast ja ainult siis kui ka teenust kasutad. Ongi kõik, muud kulud puuduvad!
Meiega on sul tasuta:
- Liitumine ja lepingu sõlmimine
- Lepingu hoidmine juhul, kui vahepeal teenust ei kasuta
- Lepingu lõpetamine
FAKTOORINGUSSE ESITATAVAD ARVED
Millised arved sobivad faktooringuga rahastamiseks?
Faktooringusse sobivad kõik müügiarved, mille puhul:
- arve maksetähtaeg ei ole veel saabunud
- arve aluseks olev kaup on üle antud ja/või teenus on osutatud; ettemaksuarveid me ei rahasta
- arve aluseks olev nõue (müüdud kaup ja/või osutatud teenus) on kliendi/maksja poolt aktsepteeritud ning puuduvad vaidlused mahu, sisu jms üle
- teie klient/maksja on Columna OÜ poolt sobivaks kinnitatud
Kuidas tuleb faktooringusse saadetav arve vormistada?
Arvete korrektseks faktooringusse saatmiseks palume järgida juhiseid, mille saate meilt lepingu sõlmimisel. Lühidalt on arvetele esitatavad nõuded alljärgnevad:
- Arve peab vastama üldistele seadustest tulenevatele nõuetele ja sisaldama kõiki vajalikke rekvisiite ehk vähemalt:
- Arve summa, kuupäev ja maksetähtaeg
- Arve väljastaja ja kliendi/maksja täielikud andmed
- Müüdud kauba ja/või osutatud teenuse andmed (sisu, maht, hind jms)
- Arvele tuleb lisada viide faktooringu kasutamisele ehk loovutusteade. Vastava loovutusteate teksti leiate juhistest, mille saate meilt lepingu sõlmimisel.
- Arvelt tuleb eemaldada oma ettevõtte pangarekvisiidid ja asendada need Columna OÜ pangaandmetega.
Kas ma pean faktooringusse saatma kõik oma müügiarved?
Ei. Teil on alati vabadus valida, millal ja milliste klientide arveid faktooringusse saadate. Samuti ei ole kohustust faktooringusse saata ühe kliendi kõiki arveid. See annab teile paindlikkuse kasutada teenust just siis, kui on vaja.
Kas ma saan rahastada välisriikidesse väljastatavaid arveid?
Jah. Aktsepteerime nii Eesti kui ka muude Euroopa Liidu liikmesriikide juriidilistele isikutele esitatavaid arveid. Soovi korral võtke meiega ühendust ja vastame teile täpsemalt peale kiire taustakontrolli tegemist.
Kas ma saan rahastada eraisikutele väljastatavaid arveid?
Ei. Faktooringusse saame võtta ainult juriidilistele isikutele esitatavaid arveid.
Kas arvetele kehtivad summalised piirmäärad?
Ei. Meil ei ole arve summade osas mingeid piiranguid. Seega sobib arvete faktooring igas summas olevatele arvetele, mis ei ületa teile lepingus määratud krediidilimiiti.
Millised on nõuded minu kliendile/maksjale?
Teeme omalt poolt alati kliendile/maksjale taustakontrolli. Teie kliendi/maksja puhul ei tohiks esineda alljärgnevat:
- Aktiivne maksehäire, maksuvõlgnevus või muu käimasolev täitemenetlus
- Teie ettevõte ja/või selle omanik(ud) ning klient/maksja ei tohi olla omavahel seotud
- Teie ettevõtte ja kliendi/maksja vahel ei tohi olla vastastikuseid nõudeid tasaarveldusteks
Mis saab, kui minu klient ei tasu faktooringusse saadetud arvet õigeaegselt?
Laekumiste jälgimine, meeldetuletuste saatmine ja vajadusel ka võlgnevuste sissenõudmine on meie töö ja teie ei pea sellega tegelema. Jälgime igapäevaselt klientide maksekäitumist ja oskame võimalikke probleeme varakult ennetada.
NB! Halvimatel juhtudel on meil lepingu kohaselt õigus maksja/kliendi poolt tasumata summad ka teilt tagasi nõuda. Antud võimalust kaalume üksnes äärmuslikel juhtudel, kui muud võimalused on ammendunud. Mõned näited:
- nõude üle on tekkinud sisuline vaidlus, milles Faktooril ei ole võimalik osaleda;
- maksja/kliendi pankrotistumine või saneerimismenetluse alustamine;
- erinevad võimalikud pahatahtlikud tegevused (valeandmete esitamine, pettus jms)